|
20 Mayıs 2010, Perşembe
saat: 10:35
Ogrenci dostu makarnanin burda gormus oldugu sevgi ve saygi beni hala sasirtabiliyor. Biz makarnayi yogurtlu da yeriz dedigim anda insanlarin yuzunde olusan o dehseti hala unutamiyorum, sanki babalarina kufretmisim gibi dehsete kapilip sonra da bunun bir saka oldugunu dusunup uzunca bir gulmuslerdi de, keyiflerini bozasim gelmemisti. - Ama biz makarnayi gercekten de yogurtlu yeriz. - mamma mia!!! Henuz sarimsakli yogurt olabilecegini de soylememistim aslinda, neyse. Bildigimiz cubuk makarna Spaghetti, duduk makarna Penne, Kivircik makarna Fusili olarak buyuk saygi gorurken pasta fresca, pasta secca pasta all'uovo vs gibi daha onlarca farkli cesidi de bulunmaktadir ki bunlarin da bizim ev makarnasindan bir farki yoktur aslinda. Ayrica bir italyana, bir italyan tarafindan yapilmamis makarnayi begendirmek neredeyse imkansizdir. Her zaman fazla pismistir, her zaman fazla tuzludur ya da yanlis sosu kullanmissindir. Gidipte penne ile genovese sosu kullanamazsin, ya da spaghetti'yi panna ile karistiramazsin, ya da her tencerede her makarnayi yapamazsin. Dun andrea'ya makarna yapma gafletinde bulunduktan sonra uzunca bir makarna nutku dinledim, belki de yuzuncu defa. Ayrica tum bu diyaloglari pizza'nin uzerine ketcap ve mayonez dokerize de uyarlayabiliriz. Eskiden masal gibi dinledigim seyler donusumun yaklasmasindan olsa gerek simdi hic ilgimi cekmiyor. ama biliyorum da kendimi, dondukten 10 gun sonra andrea'yi arayip sizlanmaya baslayacagim. Bugun ayin 20si, 20 haziranda birakiyorum isi, bugunden itibaren tam 1 ayim kalmis. oyhhh! | ||
|
|
||